Consiliere pentru viata - Training si Consultanta pentru Performanta

Go to content

5 sfaturi pentru motivarea pozitivă

Training si Consultanta pentru Performanta
Published by Simona Burete in Imbunatatirea performantei · 15 July 2019
În lumea de afaceri din ce în ce mai competitivă de astăzi, o echipă extrem de motivată este vitală pentru succesul unei organizații. Arta de a motiva oamenii începe cu înțelegerea și învățarea cum să influențeze pe ceilalți pentru a realiza viziunea și misiunea companiei. Odată ce ați înțeles cum să influențați pe ceilalți, veți avea mult mai multe șanse de a obține rezultatele dorite mai repede și cu mult mai puțin efort.
Aceste 5 sfaturi vă vor ghida spre obținerea celor mai bune rezultate și pentru a angrena forțele motivante care conduc membrii echipei dvs.
1.    Întrebați angajații ce ii motivează. Cercetările arată că indivizii sunt motivați de numeroase forțe diferite și că nu există nici o metodă "good for all" pentru inspirație și motivație. Prin efectuarea de sondaje și interviuri face to face cu personalul dvs., puteți îmbunătăți moralul și vă puteți ajuta pe dvs. și compania dvs. să vă îmbunătățiți calitatea proceselor.
2.    Utilizați ierarhia nevoilor lui Maslow ca punct de plecare. Abraham Maslow a crezut că satisfacerea doar a nevoilor fiziologice și de siguranță ale unui individ nu sunt suficiente pentru a motiva realizarea.
Folosind nevoile sociale (interacțiunea cu ceilalți și având prieteni), nevoia de stimă (fiind bine văzut de ceilalți și apreciat) și nevoia de auto-implinire (realizarea potențialului individual, câștigarea și realizarea) ca factori motivatori, reusim sa ne simtim mai mulțumiți, mai ambițioși și vor contribui mai mult la rezultatele organizației.
3.    Motivați membrii echipei dvs. în afara locului de muncă cu activități sportive care necesită lucrul în echipă. Echipele sportive, de fotbal și altele asemenea pot crea un sentiment de camaraderie, iar angajații dvs. au mult mai multe șanse să se bucure de munca în echipă la locul de muncă ca rezultat.
4.   Delegati ! Abilitatea de a realiza relaxeaza în mare măsură pe un angajat care are o slujbă plăcută și o mare parte din responsabilitate. Cu cât răspunderea este mai mare, cu atât mai mult un individ poate simți satisfacția de avansare în cariera sa. Delegarea sarcinilor care poartă responsabilitatea poate îmbogăți viața profesională a unui individ, deoarece dorința de a realiza "mai bine pentru a urca scara ierarhica" este o forță fundamentală umană pe care majoritatea oamenilor o împărtășesc.
5.   Recunoașteți un angajat motivat și promovați-i realizările. Un spatiu de lucru ordonat, organizat, un aspect bine ingrijit, o atitudine pozitiva si finalizarea sarcinilor la timp sunt semnele unui angajat foarte motivat. Respectați acest comportament și faceți-va timp să-l recunoașteți verbal și să-l promovați pentru această dedicare remarcabilă pentru un job bine făcut.

Simona Burete
Practitioner NLP - IANLP
Consilier dezvoltare personala



Back to content