Consiliere pentru viata - Training si Consultanta pentru Performanta

Go to content

6 sfaturi utile pentru a lucra de acasa

Training si Consultanta pentru Performanta
Published by Simona Burete in Imbunatatirea performantei · 17 March 2020
La moda, inainte de pandemie si,  in aceste conditii actuale, un must have, work from home, nu este atat de usor pe cat pare... Daca v-ati gandit ca  este mai simplu, in aceasta perioada de restrictii date de starea de urgenta, cu siguranta v-ati dat seama ca exista o multime de factori ce va vor impiedica sa aveti acelasi randament ca la biroul clasic de la serviciu si mai ales, ca va vor lipsi colegii, precum si atmosfera de lucru in echipa. Ce putem face sa avem un randament bun si in acelasi timp, sa nu ne simtim, stresati?
 
1. Pastreaza rutina zilnica.
 
Doar pentru că nu faci naveta și mergi într-un birou nu înseamnă că ar trebui să săriți pregătirile de dimineață în timpul săptămânii. Treziți-vă la ora dvs. normală, faceți duș și îmbrăcați-vă în haine adevărate (nu pijamale!). Poate suna banal, dar acest lucru te ajută să te pregătești mental pentru ziua următoare și să intri în mentalitatea „Am să lucrez”.
 
De asemenea, este util să ții un program stabilit. Dacă lucrați obișnuit de la nouă la cinci ore, continuați să faceți acasă. Este ușor să pierdeți evidența timpului și dacă nu vă puteți lipi de un echilibru tipic între viața profesională și viață, este posibil să vă pierdeti ușor.
 
2. Creaza un spațiu de lucru ...
 
Deși este tentant să stai în pat sau să te îndrepți spre canapeaua ta, cei care lucrează cu succes de acasă sunt de acord că cel mai bine îți pregătești un loc pentru a muncii. Dacă nu aveți un birou, folosiți masa din sufragerie. Pe lângă faptul că te simți ca și cum ai fi la un „birou”, acest lucru te ajută să păstrezi o postură bună, să te concentrezi.
 
3. ... dar nu sta numai acolo la birou…
 
Să stai toată ziua nu este sănătos, chiar dacă ești la birou, dar să lucrezi de acasă înseamnă că nu faceți deloc mișcare și aveți mai puține motive pentru a vă ridica de pe scaun pe parcursul zilei. Puteți investi într-un birou în picioare dacă preferați să lucrați pe picioare, dar, în caz contrar, asigurați-vă că vă ridicați în mod regulat pentru a vă întinde sau a vă deplasa.
 
Dacă ai câștigat o oră sau două în plus de la transport, este o oportunitate bună să faci exerciții fizice, fie muncind acasă, fie făcând o plimbare afară. O plimbare la ora prânzului vă poate ajuta, de asemenea, să simțiți că nu sunteți blocat în casă toată ziua.
 
4. Asigura-te ca ai  aer curat.
 
Probabil în aceasta perioada, veți petrece mult timp în interior datorita muncii, pe de o parte, dar si a restrictiilor pe de alta. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa respiri un aer curat. Asa ca, deschide-ți ferestrele pentru a lăsa cât mai multă lumină naturală și cu aer curat posibil și fă scurte plimbări dacă locuiești într-o zonă nepopulată - și asigură-te că te speli pe mâini imediat ce te întorci acasă.
 
5. Rămâi conectat cu colegii.
 
Dacă lucrați în echipă, asigurați-vă că faceți check-in-ul în mod regulat, așa cum  se face la birou. Creați liste de activități pentru a vă menține organizat și concentrat și împărtășiți starea listelor dvs. cu supervizorul dvs., astfel încât să știe că sunteți în vârful activității. Pe lângă programele de e-mail și mesagerie precum Slack , este o idee bună să configurați check-in-uri periodice prin telefon sau conferință video precum Skype , FaceTime sau Zoom .
 
6. Opune rezistenta multitask-ingului
 
Acest lucru poate părea un moment convenabil pentru a vă ocupa de treburile din jurul casei, dar este mai ușor decât vă așteptați să vă distrageți. Daca ai de lucru la laptop, nu este momentul să începi sa speli o masina de rufe. "Nu este nimic rău în a face o mică pauză, dar nu lăsați sarcinile să vă distragă de la a fi productivi. Nu le-ați face dacă ați fi la serviciu", ne sfătuiesc consultantii HR.
 
Același lucru este valabil și pentru alte distrageri. Dacă prepari masa, ambalează gustări înainte, din timp pentru birou, fă ​​același lucru si acasă, astfel încât să nu te preocupe bucătăria. Este posibil să nu te uiți nici la televizor la locul de muncă, așa că încearcă să nu îl lași pornit, chiar dacă este doar zgomot de fundal.

Simona Burete
Practitioner NLP si Consilier dezvoltare personala



Back to content