Published by Simona Burete - 1/9/2021
Storytelling si schimbarea organizationala
Published by Simona Burete in Imbunatatirea performantei · 1 February 2021
Povestea organizațională sustine îmbunătățirea continuă
Pentru organizațiile angajate în îmbunătățirea continuă, poveștile sunt cheia creării și susținerii schimbării organizaționale. Puține lucruri sunt la fel de convingătoare ca o poveste grozavă. Gravate în amintirile noastre mai viu decât numerele și statisticile, poveștile captivează, inspiră și conving. Spunând povești despre inovațiile rezultate din eforturile de schimbare organizațională, puteți să:
- Angajați părțile interesate interne în transformarea culturală
- Informați clienții și părțile interesate externe despre viziunea dvs. organizațională și schimbările în vigoare
- Informati publicul larg despre experiența organizațională
- Obțineți feedback formativ cu privire la transformarea organizațională, care vă poate ajuta echipa să isi revizuiască și să isi ajusteze eforturile în viitor
Deși povestirea face parte din ADN-ul nostru colectiv, elaborarea unor povești convingătoare cu scopul de a stimula schimbarea organizațională necesită o strategie atentă.
Povestirea organizațională și împărtășirea poveștilor vă pot transforma cultura și pot oferi personalului o voce pentru a-și contribui ideile și reflecțiile. Dacă schimbul de povești nu face parte în prezent din cultura organizațională, iată câteva moduri creative prin care puteti integra povestirea în inițiativele de schimbare organizațională:
- Folosiți primele 5-10 minute ale fiecărei întâlniri pentru a schimba povești de succes.
- Programați intilniri „microfon deschis” lunar sau trimestrial pentru partajarea povestilor în jurul anumitor subiecte organizaționale.
- Încurajați personalul să scrie și să împărtășească citatele pe care le aud despre eforturile de schimbare organizațională. Numim aceste „citate notabile” și vă recomandăm să le plasați într-un document comun, cum ar fi o foaie ce poate fi impartasita online.
- Construiți un spațiu pentru schimbul de povești sau „citate notabile” în briefuri de ieșire sau interviuri / sondaje de evaluare care sunt deja efectuate ca parte a eforturilor dvs. de schimbare organizațională.
Astfel de strategii integrate vor inspira o cultură a povestirii care vă va ajuta să adunați povești de jos în sus, precum și să difuzați mesaje strategice de sus în jos.
Simona Burete
Practitioner NLP acreditat
ARONLP
Consilier dezvoltare personala certificat ANC
Consilier dezvoltare personala certificat ANC